Általános Szerződési Feltételek
1. A Szolgáltató adatai:
Geri Prémium Home Kft.
Székhelye: 8900 Zalaegerszeg, Síp utca 3.
Adószám: 32774768-2-20
1.a: Geri Imádnivaló Lakás (H-8900 Zalaegerszeg, Kazinczy tér 9.),
1.b: Geri Mini Home (H-8900 Zalaegerszeg, Rákóczi utca 1-3, 2. emelet 44.),
1.c: Geri Modern Home (H-8900 Zalaegerszeg, Rákóczi utca 1-3, 1. emelet 18.),
1.d: Geri Natur Home (H-8900 Zalaegerszeg, Kis utca 1. 2. emelet 48.),
1.e: Geri Harmony Home (H-8900 Zalaegerszeg, Rákóczi út 1-3, 1 emelet 16.).
Telefon: +36 20 539 0734
E-mail: info@gerihomes.hu
2. Általános szabályok
2.Jelen Általános Szerződési Feltételek szabályozzák a Szolgáltató szálláshelyeinek és azok szolgáltatásainak igénybe vételét.
2.b Speciális, egyedei feltételek nem képezik részét az itt közölt Általános Szerződési Feltételeknek.
2.c Az Általános Szerződési Feltételek nem zárják ki a külön megállapodások megkötését utazásközvetítőkkel, szervezőkkel esetenként más és más, az üzlet típusának megfelelő kondíciókkal.
3. Szerződő fél
3.a A Szolgáltató által nyújtott szolgáltatásokat a Vendég veszi igénybe.
3.b Amennyiben a szolgáltatásokra vonatkozó megrendelést a Vendég közvetlenül adja le a Szolgáltatónak, úgy a Vendég a szerződő fél. A Szolgáltató és a Vendég együttesen – a feltételek teljesülése esetén – szerződéses felekké válnak (továbbiakban Felek).
3.c Amennyiben a szolgáltatásokra vonatkozó megrendelést a Vendég megbízásából egy harmadik személy (továbbiakban Közvetítő) adja le a Szolgáltatónak, az együttműködés feltételeit a Szolgáltató és a Közvetítő között megkötött szerződés szabályozza. Ebben az esetben a Szolgáltató nem köteles vizsgálni, hogy a harmadik személy jogszerűen képviseli-e a Vendéget.
4. A szerződés létrejötte, a foglalás módja, módosítása, értesítési kötelezettség
4. a A Vendég szóban vagy írásban megküldött ajánlatkérésére a Szolgáltató ajánlatot küld. Amennyiben az ajánlat elküldésétől számított 48 órán belül nem érkezik konkrét foglalás úgy a Szolgáltató ajánlati kötöttsége megszűnik.
4.b A szerződés a Vendég írásban vagy szóban leadott foglalásának a Szolgáltató általi írásban megküldött visszaigazolásával jön létre. Szóban leadott foglalás, megállapodás, módosítás vagy annak a Szolgáltató általi szóbeli visszaigazolása nem minősül szerződésnek.
4.c A szolgáltatás igénybevételéről szóló szerződés meghatározott időtartamra szól. Ha a Vendég a meghatározott időtartam lejárta előtt véglegesen elhagyja a szállodát, a Szolgáltató jogosult a szerződésben kikötött szolgáltatás teljes ellenértékére. A lejárati idő előtt megüresedett szobát a Szolgáltató jogosult újraértékesíteni. A szolgáltatás igénybevételének Vendég által kezdeményezett meghosszabbításához a Szolgáltató előzetes hozzájárulása szükséges. Ebben az esetben a Szolgáltató kikötheti a már teljesített szolgáltatás díjának megtérítését.
4.d A szerződés módosításához és/vagy kiegészítéséhez a felek írásban történő megállapodása szükséges.
5. Lemondási, elállási feltételek
5.a Amennyiben a Szolgáltató az ajánlatában más feltételt nem határozott meg, a szolgáltatás kötbérmentes lemondására az érkezés előtti napot megelőző 2. nap, helyi idő szerint 16:00 óráig van lehetőség.
5.b Ha a szerződő fél szerződéses kikötés ellenére a szolgáltatások igénybevételét előlegfizetéssel, hitelkártya garanciával vagy más, szerződésben foglalt módon nem biztosította, a Szolgáltató szolgáltatási kötelezettsége az érkezés előtti napot megelőző 2. nap, helyi idő szerint 16:00 óra után megszűnik.
5.c Ha a szerződő fél a szolgáltatások igénybevételét előlegfizetéssel, hitelkártya garanciával vagy más szerződésben foglalt módon biztosította, de az érkezési napon helyi idő szerint 24:00 óráig nem érkezik meg, és/vagy a meg nem érkezést nem jelzi írásban előre, a Szolgáltató a szerződésben meghatározott teljes összeget kötbérként érvényesíti. Ebben az esetben a Szolgáltató a szállást a szerződő fél részére az érkezési napot követő nap déli 12:00 óráig fenntartja, majd meg nem érkezés és jelzés hiányában a Szolgáltató szolgáltatási kötelezettsége megszűnik.
5.d A Szolgáltató fenntartja magának a jogot, hogy a Vendég által megrendelt és visszaigazolt szolgáltatások teljesítésétől legkésőbb a szolgáltatások igénybevételének megkezdését megelőző 30 nappal – a Vendég részére írásban megküldött nyilatkozattal – elálljon, a Vendég által esetlegesen pénzben megfizetett előleg egyidejű visszautalása vagy Széchenyi Pihenőkártyáról (SZÉP kártyáról) történt előlegfizetés esetén a SZÉP kártyára történő visszatérítés mellett.
5.e A Szolgáltató speciális kondíciókhoz kötött szolgáltatásainak igénybevétele, akciók, csoportos utazás vagy rendezvények esetén a fentiektől eltérő, egyedi szerződésben rögzített feltételeket állapít meg.
6. Árak
6.a A Szolgáltató által működtetett apartmanok szobaárai az apartmanok honlapján (www.gerihomes.hu) láthatók.
6.b A Szolgáltató a meghirdetett árait előzetes bejelentés nélkül szabadon változtathatja.
6.c Az árak közlésekor a Szolgáltató megjelöli az árak adótartalmának (ÁFA, IFA*) ajánlattételkor érvényes, törvény által szabályozott mértékét. A Szolgáltató a hatályos adó-törvény (ÁFA, IFA*) módosulása miatti többletterheket, előzetes értesítés mellett áthárítja a szerződő félre. (*IFA = idegenforgalmi adó, összegét a helyi önkormányzat rendeletben határozza meg.)
6.d Aktuális kedvezmények, akciók, egyéb ajánlatok weboldalunkon (www.gerihomes.hu) kerülnek meghirdetésre.
7. Fizetés módja, garancia
7.a A Szolgáltató a szerződő fél részére nyújtott szolgáltatásainak ellenértékére legkésőbb az érkezést megelőzően követően, az apartmanokba történő bejelentkezés előtt tart igényt.
7.b. A Szolgáltató hitelkártya garanciát (teljes összeg 50%-a) kérhet, melynek során a megrendelt és visszaigazolt szolgáltatás ellenértéke a hitelkártyán zárolásra kerül.
7.c A Szolgáltató előleg fizetését kérheti a fizetendő összeg egy részére vagy annak teljes összegére.
7.d A szerződő fél a szolgáltatások ellenértékét kiegyenlítheti HUF-ban és/vagy bármely olyan pénznemben, melyet a Szolgáltató elfogad. Az átszámítás, illetve számlázás ebben az esetben a Szolgáltató számlavezető bankjának a Vendég érkezési napján érvényes deviza vételi árfolyamán történik.
7.e A Szolgáltató elfogad készpénzkímélő fizetési eszközöket (hitelkártya, Széchenyi Pihenő Kártya, továbbá külön szerződés alapján ajándékutalvány, voucher, stb.), melyek mindenkori aktuális listáját a szerződő fél kérésére rendelkezésre bocsátja. Már foglalás során javasolt a kiválasztott készpénzkímélő fizetési eszköz meghatározása.
8. A szolgáltatás igénybevételének módja és feltételei
8.a A Vendég a szobát, az apartmant az érkezés napján 15:00 órától foglalhatja el (Check in), és az utolsó tartózkodási napon délelőtt 11:00 óráig köteles elhagyni (Check out).
8.b Az apartmant alapvetően csak annyi személy veheti igénybe, ahány főre a szerződés szól.
8.d Szülőkkel közös apartmanban történő elhelyezés esetén a gyermek 3 éves koráig a szállás ingyenes. Több 4 év alatti gyermekkel érkező 2 felnőtt esetén egy pótágy díja fizetendő.
8.e 4 évesnél idősebb gyermekek után fizetendő díjat a mindenkori árlista tartalmazza.
9. Háziállatok
9.a Háziállattal történő érkezés esetén a Vendég köteles legkésőbb az érkezéskor megismerni, tudomásul venni és betartani az adott szálláshely vonatkozó szabályzatát. A Vendég az érkezést megelőzően a szálloda weboldalain tájékozódhat a hatályos szabályzatokról, és érdeklődhet az apartmanok megadott elérhetőségein.
9.b A Vendég teljes körűen felelős a háziállat által okozott károkért.
10. A szerződés teljesítésének visszautasítása, a szolgáltatási kötelezettség megszűnése
10.a A Szolgáltató jogosult a szolgáltatásra irányuló szerződést azonnali hatállyal felmondani, így a szolgáltatások nyújtását megtagadni, ha:
10.a.1 a Vendég a szálloda házirendjébe ütköző magatartást tanúsít,
10.a.2 a Vendég nem rendeltetésszerűen használja a rendelkezésre bocsátott szobát, illetve a létesítményt,
10.a.3 a Vendég kifogásolhatóan, durván viselkedik, alkohol vagy drogok befolyása alatt áll, fenyegető, sértő vagy más elfogadhatatlan viselkedést tanúsít;
10.a.4 a Vendég fertőző betegségben szenved;
10.a.5 a szerződő fél nem teljesíti a szerződésben meghatározott fizetési kötelezettségét a meghatározott időpontig.
10.b Vis major esetén a szerződés megszűnik, a teljesített szolgáltatások tekintetében felek elszámolnak egymással.
11. Elhelyezési garancia
11.a Amennyiben a Szolgáltató szállodája a szerződésben szereplő szolgáltatásokat saját hibájából (pl. túltöltés, ideiglenes üzemeltetési problémák, stb.) nem tudja biztosítani, a Szolgáltató köteles a Vendég elhelyezéséről haladéktalanul gondoskodni.
12. A vendég betegsége, halála
12.a Amennyiben a szolgáltatás igénybevételének időtartama alatt a Vendég megbetegszik, és maga nem képes saját érdekében eljárni, a Szolgáltató orvosi segítséget ajánl fel.
12.b A Vendég betegsége/halála esetén a Szolgáltató költségkompenzációra tart igényt a beteg/elhunyt hozzátartozója, örököse, illetőleg a számlafizetője részéről. Az esetleges orvosi és eljárási költségek, az elhalálozást megelőzően igénybe vett szolgáltatások ellenértékének, és a betegség/haláleset kapcsán a felszerelések, berendezési tárgyakban keletkezett esetleges károk tekintetében.
13. A szerződő fél jogai
13.a A szerződés értelmében a Vendég jogosult a megrendelt szoba, valamint a szálláshely azon létesítményeinek rendeltetésszerű használatára, melyek beletartoznak a szokásos szolgáltatási körbe, és nem esnek speciális feltételek hatálya alá.
13.b A Vendég a Szolgáltató által nyújtott szolgáltatások teljesítésével kapcsolatban panasszal élhet a szálláshelyen való tartózkodás időtartama alatt. A Szolgáltató ezen időszakban hozzá írásban igazoltan eljuttatott (vagy általa jegyzőkönyvbe felvett) panasz kezelésére vállal kötelezettséget.
13.c A Vendég panasztételi joga a szálláshelyről történt elutazását követően megszűnik.
14. A Szerződő fél kötelezettségei
14.a A szerződő fél köteles a szerződésben megrendelt szolgáltatások ellenértékét a szerződésben meghatározott időpontig és módon kiegyenlíteni.
14.b A Vendég gondoskodik arról, hogy a felügyelete alá tartozó 14 év alatti gyermek csak felnőtt felügyelete mellett tartózkodjon a Szolgáltató apartmanjaiban, a gyermek által okozott károkért teljes felelősség a szülőt terheli.
15. A szerződő fél kártérítési felelőssége
A Vendég mindazon károkért felelős, melyeket a Szolgáltató vagy harmadik személy a Vendég vagy kísérője, vagy az ő felügyelete alá tartozó más személyek hibájából elszenved. E felelősség akkor is fennáll, amennyiben a károsultnak jogában áll kárának megtérítését közvetlenül a Szolgáltatótól igényelni.
16. A Szolgáltató jogai
Amennyiben a Vendég az igénybe vett vagy a szerződés szerint megrendelt, de igénybe nem vett kötbérköteles szolgáltatások díjának megfizetésére vonatkozó kötelezettségének nem tesz eleget, a Szolgáltatót követelése biztosítására zálogjog illeti meg a Vendégnek azon személyes tulajdontárgyain, amelyeket a szállodába magával vitt.
17. A Szolgáltató kötelezettsége
17.a A szerződés alapján megrendelt szállás és egyéb szolgáltatást az érvényes előírások, szolgáltatás standardok szerint teljesíteni.
17.b A vendég írásos panaszát kivizsgálni, és a probléma kezeléséhez szükséges lépéseket megtenni, melyet köteles írásban is rögzíteni.
18. A Szolgáltató kártérítési felelőssége
18.a.1 A Szolgáltató felelősséget vállal minden olyan, a Vendéget ért kárért, mely a létesítményein belül, a Szolgáltató vagy annak alkalmazottai hibájából következett be.
18.a.2 A Szolgáltató felelőssége nem terjed ki azokra a káreseményekre, amelyek a Szolgáltató alkalmazottainak és vendégeinek körén kívül eső elháríthatatlan ok miatt következtek be, vagy azokat a vendég maga okozta.
18.a.3 A Vendégnek az őt ért kárt azonnal jelentenie kell a szállodában, és minden szükséges adatot a szálloda rendelkezésére kell bocsátania, amely a káreset körülményeinek tisztázásához, esetleg rendőrségi jegyzőkönyv felvételéhez / rendőrségi eljáráshoz szükséges.
18.b A Szolgáltató felelősséget vállal azért a kárért is, amelyet a megszálló Vendég dolgainak elvesztése, elpusztulása vagy megsérülése folytán szenved el abban az esetben, ha a Vendég a Szolgáltató által kijelölt, illetőleg általában erre rendelt helyen vagy a szobájának széfjében helyezett el, vagy amelyeket a Szolgáltató olyan alkalmazottjának adott át, akit dolgai átvételére jogosultnak tarthatott. Értéktárgyakért, értékpapírokért és készpénzért a Szolgáltató csak akkor felelős, ha a dolgot megőrzésre kifejezetten átvette, vagy a kár olyan okból következett be, amelyért az általános szabályok szerint felelősséggel tartozik. Ebben az esetben a bizonyítás a Vendéget terheli.
19. Az adatkezelés biztonsága
A Szolgáltató tevékenysége során kiemelten fontosnak tartja a személyes adatok védelmét. A rendelkezésére bocsátott személyes adatokat minden esetben a hatályos jogszabályoknak eleget téve kezeli, gondoskodik azok biztonságáról, megteszi azokat a technikai és szervezési intézkedéseket, valamint kialakítja azokat az eljárási szabályokat, amelyek a vonatkozó jogszabályok betartásához szükségesek.
A Szolgáltató tevékenysége során a felhasználók adatait a Szolgáltató az Adatvédelmi törvény értelmében kizárólag szerződéskötési, számlázási, valamint saját reklámcéljaira használja fel.
A szállás-szolgáltatási szerződés megkötése esetén Ön elfogadja, hogy elolvasta és megértette a fenti feltételeket és szabályokat, és egyetért az azokban foglaltakkal. Az ÁSZF a későbbiek során módosulhat.
19.1. A Szolgáltató az adatokat védi különösen a jogosulatlan hozzáférés, megváltoztatás, továbbítás, nyilvánosságra hozatal, törlés vagy megsemmisítés, valamint a véletlen megsemmisülés és sérülés ellen.
19.2. A Szolgáltató a szerver üzemeltetőivel együtt gondoskodik az adatok biztonságáról.
19.3. A Felhasználó által megadott személyes adatokhoz kizárólag az adatkezelő munkatársai férhetnek hozzá. Személyes adatokat a megjelölteken kívül harmadik személyeknek az adatkezelő nem ad át.
19.4. A Szolgáltató harmadik fél részére személyes adatokat nem ad ki, csak az érintett előzetes és kifejezett hozzájárulása alapján.
19.5. A Felhasználó tudomásul veszi, hogy a Szolgáltató törvényi felhatalmazás alapján köteles a megkereső hatóság részére személyes adatot kiadni, amennyiben annak törvényi feltételei fennállnak. A törvényen, hatósági vagy bírósági határozaton alapuló adatszolgáltatással szemben a Felhasználó nem emelhet kifogást.
20. Vis major
Azon ok vagy körülmény (például; háború, tűz, árvíz, időjárásbeli viszontagság, áramhiány, sztrájk, járvány bekövetkezése), amely felett a fél nem bír ellenőrzéssel. Bármely fél mentesül a szerződésből eredő kötelességeinek teljesítése alól, amíg ezen ok vagy körülmény fennáll. A felek egyetértenek abban, hogy minden tőlük telhetőt megtesznek, hogy ezen okok és körülmények bekövetkeztének lehetőségét a lehető legalacsonyabb szintre szorítsák, és az ezáltal okozott kárt vagy késedelmet a lehető leghamarabb helyrehozzák.
21. Titoktartás
A Szolgáltató a szerződésben foglalt kötelezettségei teljesítése során köteles a személyes adatok védelméről és a közérdekű adatok nyilvánosságáról szóló törvény szabályainak megfelelően eljárni. A személyes adatok kezelésének részletszabályait a Szolgáltató adatvédelmi tájékoztatója tartalmazza.